Co wchodzi w skład zestawów do otwierania bram?
Większość posesji jest otoczona ogrodzeniem, co pozwala na ich skuteczne zabezpieczenie przed osobami niepowołanymi czy wizytami dziko żyjących zwierząt. Dla ułatwienia w dostaniu się na jej teren warto jednak skorzystać z rozwiązań automatyzujących obsługę bram wjazdowych. Najlepszą metodą jest montaż odpowiedniego zestawu do otwierania bramy. Przekonajmy się, jakie są ich rodzaje i zobaczmy, jak działają.
Zestawy do bram przesuwnych
W bramach przesuwnych skrzydło przemieszcza się na specjalnej prowadnicy umieszczonej wzdłuż ogrodzenia, przejeżdżając po solidnej szynie. Automatyzacja otwierania bram tego rodzaju oznacza skorzystanie ze specjalnej listwy zębatej mocowanej na skrzydle oraz napędu wyposażonego w silnik elektryczny. Jego obroty napędzają zębatkę, która powoduje przesuw listwy a tym samym przemieszczanie się skrzydła po prowadnicy. Do obsługi całości potrzebna jest też odpowiednia elektronika – przede wszystkim sterownik, kontrolujący pracę napędu, który uruchamia silnik oraz odbiera sygnały z dołączonych pilotów, a także fotokomórek, które zapobiegają zamknięciu skrzydła, gdy w otworze znajduje się przeszkoda – przechodzący człowiek, zwierzę albo pojazd.
Zestawy do bram rozwieranych
Otwieranie rozwieranych bram dwuskrzydłowych wymaga użycia rozwiązania, które będzie w stanie wywoływać ruch skrzydła, „pociągając” je sobą. Możliwe są dwa typy napędów tego rodzaju – z siłownikami obrotowymi lub siłownikami zmieniającymi długość. W pierwszym przypadku skrzydło jest połączone z ramionami, które są tak wyprofilowane, że podczas ich obrotu wskutek działania silnika elektrycznego mogą spowodować płynny ruch bramy. W drugim siłownik skraca się lub wydłuża za sprawą obrotów znajdującego się w jego korpusie nagwintowanego pręta zakrytego szczelną obudową, który również jest poruszany silnikiem elektrycznym. Podobnie jak przy zestawach do bram przesuwnych urządzenia są wyposażone w moduły sterujące, a także piloty do zdalnego otwierania i fotokomórki zabezpieczające przed przytrzaśnięciem podczas zamykania skrzydła.